19 Şubat 2017 Pazar

Romeo ve Juliet Kitap Yorumu/SHAKESPEARE📚



Merhaba arkadaşlar,
Romeo ve Juliet'i bilmeyeniniz yoktur.Birçok yazara,kitaba ilham kaynağı olan eser düşman iki ailenin çocukları arasında ilk görüşteki aşkı anlatıyor.Kitabı çok yerde duymama rağmen,hakkında çokta bir şey bilmediğimi fark ettim.Mesela Romeo'nun Juliet'ten önce Juliet'in kuzeni Rosaline'e aşık olduğu gibi.Ama Juliet'i gördüğü an ona tutulur.Rosaline için "Sevgilimden güzel biri ha! Her şeyi gören güneş//Onun benzerini görmedi dünya yaratılalı beri." demesine rağmen:)
Betimlemeleriyle,tasvirleriyle ve şiirsel anlatımıyla kitabı çok sevdiğimi söyleyebilirim.Karşılıklı aşkın doruklarına ulaşmak isteyenlere tavsiyemdir.Romeo ve Juliet'in birbirlerine karşı kurdukları aşk cümlelerini çok seveceksiniz:)
Shakespeare'in tüm tragedyalarını okumak istiyorum.Henüz herhangi birini okumadıysanız başlamak için çok güzel bir eser.
Herkese keyifli okumalar:)



"Gözleri gökte öyle parıltılarla geçerdi ki havadan, 
kuşlar ötüşürdü gece bitti sanarak."



"Adın ne değeri var? Şu gülün adı değişse bile kokmaz mı aynı güzellikte?"

"Aşkın hafif kanatlarıyla aştım bu duvarları,
Durduramaz sevgiyi çünkü taştan sınırlar,
Hem aşkın isteyip de başaramadığı ne var!
Engel olamaz bana bu yüzden akrabalar."


"İhtiyaç ve ıstırap yüzünden okunuyor,
Fakirlik ve sefalet omuzlarına çökmüş. 
Ne dünya sana dosttur, ne de dünyanın kanunu."


"Kız da gönlünü kaptırmıştır ya, imkânları daha az,
Bu ilk sevgilisiyle bir yerde buluşamaz.
Ama sevgi güç verir, zamansa imkân
Büyük engellerde bulur, büyük hazzı insan."


''Nasıl gidebilirim yüreğim buradayken,
Geri dön , toprak gövde , dön de bul yüreğini .''


"Romeo: AsaIetim sadece aşkının tapınağına girdiğimde oIacak içimde. Bir gün yıkıIırsa bedenin başka üIkeIerin çamurIu evIerinde: BiI ki bütün denizIeri ayakIarına dökeceğim."


"ŞiddetIe başIayan hazIar şiddetIe son buIurIar.
ÖIümIeri oIur zaferIeri.
Öpüşürken yanıp tutuşan ateşIe barut gibi."





2 yorum:

  1. Merhabalar...Sizi yemi keşfettim.Kitap cennetine mi düştüm dedim bir an.Güzel bir kitabı güzel yorumlamışsınız.Bir kahve içmeye bize de beklerim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim:)Son zamanlarda okul dolayısıyla buraya zaman ayıramıyorum:)bloğunuzu takibe alıyorum sevgiler:)

      Sil