18 Şubat 2017 Cumartesi

Elbet Sabah Olacaktır Kitap Yorumu/HIFZI TOPUZ📚

Özgürlük şairi Tevfik Fikret'in romanı...

(Giriş)
Anlamadım! Ne dediniz? Fikret büyük şair değil miydi?
Fikret karanlıklar içinde içinde bir nur görüp halkı o nura doğru götürmeye çalışırken sizler nerelerde idiniz?
Niçin içinizden kimse onun gibi feryat etmedi? Ben Fikret’e yetişemedim, onun sohbetlerinden yararlanamadım. Kendimi bedbaht sayarım.
Fakat onun bütün eserlerini okudum. Birçoğu ezberimdedir.
O hem büyük şair, hem de büyük insandır.”
Efendiler!Zaten parmakla gösterilecek kadar az olan büyük adamlarımızı küçültmeye kalkışmayalım M.Kemal ATATÜRK 







Merhaba arkadaşlar,Hıfzı Topuz'un Tevfik Fikret'in hayatını ele aldığı eseri Elbet Sabah Olacaktır'ı okudum.Biyografi niteliğindeki bu kitaba başlarken sıkılırım diye korkuyordum.Ama tahmin ettiğim gibi olmadı.Su gibi aktı kitap.Samimi bir dille yazılmıştı.Tevfik Fikret'in soyunun nereye dayandığından başlayarak ölümüne kadar geçen zamanı anlatan bu kitabı severek okudum.Tabi hoşuma gitmeyen yerler de vardı.Kitapta karşılıklı konuşmalar verilmesi gibi.Örneğin Tevfik Fikret'in doğumundan çok önceki zamanları anlatırken,insanlar arasındaki sohbetler geçiyordu kitapta.Bunlar gerçekçi gelmediği için hoşuma gitmedi.Tevfik dönemindeki yazarlarla olan karşılıklı konuşmalar gözüme batmadı ama eski zamandakileri sevemedim.Bazı yerlerde telgraflar,mektuplar eklenmişti,bunlar hoşuma gitti.
Bunun dışında dönemi çok iyi bir şekilde hissetmiş oldum ve Tevfik Fikret'i yakından tanımış oldum.Dağılma sürecindeki Osmanlı Dönemini,özgürlük vaadiyle gelen İttihatçıları detaylı öğrenmiş oldum.O dönem edebiyatını ve yazarlarını da yakından tanımış oldum.CENAP ŞAHABETTİN,HALİT ZİYA UŞAKLIGİL,HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ,MEHMET RAUF,AHMET HİKMET MÜFTÜOĞLU gibi Servetifunun sanatçılarına da ayrı ayrı yer vermiş yazar.
Ben dönemi ve dönemin yazarlarını ve elbette Tevfik Fikret'i daha yakından tanıdığım için kitabı sevdim.Akıcı ve sade dilli bir kitap,ilginiz varsa kesinlikle tavsiye ederim.


(ARKA KAPAK)
Özgürlük şairi Tevfik Fikret'in romanı... Tevfik Fikret aklın ve bilimin egemenliğine, aydınlanmaya ve aydınlık günlerin geleceğine inanan bir şairdir ve kendinden sonra gelen kuşaklar için dürüstlük, özveri ve sessiz direnişin simgesi olmuştur. Dağılma sürecindeki Osmanlı İmparatorluğu'nun can çekiştiği bir dönemde yaşayan şair, önce Abdülhamit'in baskıcı yönetiminin, sonra da özgürlük vaadiyle gelip aynı baskıyı devam ettiren İttihatçıların yarattığı korkunun içinde yükselen gür bir ses olur. Aşiyan'a inzivaya çekildiği yıllarda ve hastalıktan günden güne eridiği sön dönemlerinde bile hiçbir güç onu susturamaz; her fırsatta gençliğe özgürlüğü haykırır. Onun gür sesi, gelecek kuşakların yarınlara daha umutla bakmasını ve karanlığı dağıtmak için savaşması gerektiğini anlatmıştır!

TEVFİK FİKRET:"Ben romantik bir aşktan yanayım. Çok şeyin aşığıyım. Doğanın, bütün insanların, iyiliklerin, erdemlerin, dürüstlüğün, özgürlüğün ve bütün güzelliklerin...  Ben yosunlu bir dereye sarkan söğütlere, gökyüzündeki pamuk bulutlarına, yavaş yavaş yükselen Ay'a da âşık olabilirim. Aşk benim ruhumdadır, içimdedir. Ben hayatın çeşitli olayları, görünüşleri ve etkileri içinde yuvarlanan bir insanım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder