20 Aralık 2017 Çarşamba

Bir Çift Yürek Kitap Yorumu/MARLO MORGAN📚



Marlo Morgan Bir Çift Yürek adlı kitabında Avustralya çöllerinde yaşayan  modern toplum yaşantısından etkilenmemiş olan bir grup yerli aborijin kabilesinin yaşantılarını konu edinmiş.

Amerika'da yaşayan yazarımız bir teklif sonucu Avustralya'ya gider. Orada çalışmalarını sürdürürken şehirde yaşayan melez aborijinlerin önemli mesleklerde yerlerinin olmadığını, dışlandıklarını ve intihara meyilli olduklarını fark eder. Onları hayata kazandırmak için faydalı bir proje düzenler. Buraya kadar her şey normaldir. Ardından şehirdeki aborijinlere yardım ettiğini öğrenen yerliler yazarımızla görüşmek isterler. Asıl olay burada başlıyor. Görüşmeyi kabul eden sevgili yazarımız kendini kurak, sonsuz çölün ortasında bulur. Aborijinler ile birlikte dört ay süren çöl yolculuğuna kabul edilmiştir.
Çölde yaşadığı deneyimler olaylara çok daha farklı bakmasını sağlar. Zorlu yaşam koşullarında  doğayla bütünleşerek yaşamayı öğrenir. Kitabı okurken duygudan duyguya geçtim. Özellikle çölde yaşadıkları olaylar etkileyiciydi. Kitabın başında yaşanmış olaylara dayanıyor yazdığından dolayı bu kadar da olmaz dediğim çok yer oldu.
Genel olarak yazarın dili akıcıydı, sıkılmadan okudum.

Fakat kitabın sonunda hayal kırıklığına uğradım.Çölde geçen dört ayın ardından sevgili yazarımız koşarak kendini küvete atar ve iki saat süren bir banyo keyfi yapar. Onca ruhani olaydan sonra bunları okumak bir nevi hayal kırıklığına uğrattı.
Marlo Morgan başlangıçta kitabın gerçek bir hikaye olduğunu söylemiş ilk baskılarında, benim okuduğum basımda da gerçek olaylara dayandığı yazıyordu. Ne yazık ki ilerleyen yıllarda kurgu olduğunu itiraf etmiş. Bir okuyucu olarak bu duruma çok üzüldüm. Biraz kandırılmış hissediyorum anlayacağınız.
Kitabı başlangıçta beğenmiştim ama bir hayli soğudum.
Kurgu olarak baktığımda güzeldi diyebilirim.


Marlo Morgan


Marlo Morgan lowa'da Eylül 1937'de doğdu. St. Agnes High School'a yazıldı ve daha sonra, Barstow İletişim Kolejine geçti, Missouri Üniversitesi, ve Cleveland Kolejinde biyokimyave doğal ilaçlar alanlarında doktora yaptı.Daha sonra Kansas şehrine gitti, Missouri şehrinde evlendi ve iki çocuk sahibi oldu.Sağlık dalında profesyonel bir kariyere başladı. evlendikten yirmi beş yıl sonra istifasını verip yazarlığa başladı.İlk kitabı, Mutant Message Downunder (Türkçeye Bir Çift Yürek ismiyle çevirildi), Aborjinlerle yaşadığı gerçek hikâye üzerine kurulu olduğu not edilmişti.Kitap gerçekten çok tutuldu. Harper Collins şirketine 1.7 milyon dolara yayın hakları verildi (1994).United Artist şirketine film için yayın hakları veririlince Aborjinler protesto ettiler. Bir grup Aborjin 1996 yılında ABD'ye gelip film çekimlerini engellemek istedi. Başarılı da oldular.Morgan bu protestocularla tanıştıktan sonra hikâyenin aslında uydurma olduğunu itiraf etti. Daha sonraki baskılarında bu not halinde verildi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder