25 Ocak 2018 Perşembe

Bir İdam Mahkumunun Son Günü Kitap Yorumu/VICTOR HUGO📚


“Kitaplar çok korkunç etkiler yaratıyor.”
🔖
1829 yılında yayımlanan Bir İdam Mahkumunun Son Günü, Fransız yazar Victor Hugo’nun çocuk yaşta, idama götürülen bir mahkumun yoldan geçişine tanık olması üzerine kaleme aldığı eseridir. Yaşadığı travmanın etkileri bütün kitaba yansımış. Kitapta geçen mahkumun suçunun ne olduğu bilinmiyor, Victor Hugo suçu ne olursa olsun bir insanın idam edilmesinin yanlış olduğunu savunuyor. 
Beni en çok etkileyen o dönemde idam gerçekleşirken tüm halkın kutlama yapması, şenlik havasına bürünmesi. Yazarın mahkumların suç işlemelerinin sebebinin aynı döngü olduğunu düşünmesi ve göstermeye çalışması bu konu üzerine derin bir şekilde düşünülmesi gerektiğini hissettiriyor. Aslında idamı izlemeye gelen tüm insanların bir gün giyotin sehpasına düşebileceklerini yazmış. Bir kere çamura düşen bir insanın yetim kalan ailesinin de bir şekilde suç işlemeye mecbur kalacağını örneklemiş. En tüyler ürpertici olanı ise idamı izlemeye çocuklarla birlikte eğlenceye gidiyormuş gibi gidilmesi..
2017’nin son kitabında Victor Hugo ile tanıştım.Victor Hugo’nun yazın dilini sevdim.


“Her zaman mutluydum hayal dünyamda. İstediğimi düşünebiliyordum, özgürdüm.”

1 yorum:

  1. Şiirleri ve oyunlarıyla edebiyat dünyasında önemli bir yere sahip olan Victor Hugo, Bir İdam Mahkûmunun Son Günü eserinde, idam cezasına gerçekçi ve protest bir tutumla yaklaşmaktadır.

    Victor Hugo, 1829 yılında yayımlanan Bir İdam Mahkûmunun Son Günü’nü yazdığında 26 yaşındaydı.

    Genç yazar, ölüme mahkûm edilen bir insanın son gününü büyük bir ustalıkla anlatarak kamu vicdanını etkilemeyi ve idam cezasına karşı bir protesto hareketi başlatmayı amaçlamış, başarılı da olmuştur.

    Kitaptan altını çizdiğim alıntılar:
    İntikam almak bireyseldir, cezalandırmak Tanrı’ya hastır.
    Sakar ve kör bir ceza usulü, her halûkarda masumları cezalandırır.

    http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/victor-hugo-bir-i%cc%87dam-mahku%cc%82munun-son-gu%cc%88nu%cc%88/

    YanıtlaSil